PC Crysis 2
Proizvođač: EA
Oduševili su igrače igrom Far Cry, potpuno ih raspametili (i namučili im najmodernije igračke konfiguracije) Crysisom, a sada ekipa iz Cryteka ruši sve ciljeve novim hitom, igrom Crysis 2. Da li će Crysis 2 biti najbolja pucačina godine ili svih vremena? Postoji samo jedan način da proverite!
Cevat Jerli, braća i ostali veseli Turci iz Cryteka još u prethodnoj igri odustaše od protagoniste sa ličnošću i glasom, bez obzira na to što Džeku Karveru iz Far Crya objektivno ništa nije nedostajalo. Alkatraz, kolega marinac Crysisovog Nomada, predstavlja puku ekstenziju nanoodela, jedinog oružja doraslog vanzemaljskoj pretnji, interaktivno ogledalo u kojem se igračevim akcijama odražavaju priča i karakteri sporednih junaka. U želji da raskrste sa ostrvskom vegetacijom prethodnih igara, Crytekovci su Crysis 2 smestili u džunglu na asfaltu. Njujork, poprište svakog filma katastrofe vrednog svoje soli, postaje meta biološko-vojne invazije vanzemaljskih cefalopoda koje ste probudili u ostrvskom fajtu sa DPRK kontingetom. Iako priča u igri većim delom operiše u sferi klišea, neočekivani twist na kraju single player kampanje pokazaće vam da svetski rezervoar inspiracije i iznenađenja još nije ispražnjen.
Crysis 2 je multiplatformska pucačina, prva u istoriji kompanije, ali to nipošto ne znači da je Crytek vlasnike PC-ja ostavio da izvise k’o sline: umesto hodnik-pucačine, koje su gotovo postale standard (makar za Unreal 3 engine), ova CryEngine 3 poslastica koncipirana je kao „blokovsko igralište”, gde se igraču stalno daje dovoljno prostora za manevar, korišćenje sposobnosti nanoodela i delimična taktička nelinearnost u pristupu. Iako je forma zatvorenija nego u prethodne dve igre (što je logično, jer se dešava u gradu, a ne u šumi), Crytekovce treba pohvaliti zbog truda uloženog u razbijanje apatije i monotonije u svetu modernih pucačina: lako su mogli da krenu linijom manjeg otpora i da, kao 99 odsto firmi koje razvijaju multiplatformske igre, naprave akcioni hodnik. Ali nisu.
Dakle, nanoodelo, glavni junak... Modovi nanoodela iz Crysisa i Crysis: Warheada u praksi se nisu pokazali preterano upotrebljivim, te je za potrebe Crysisa 2 ceo koncept pojednostavljen i učinjen korisnijim. Kao prvo, umesto četiri moda sada imate tri, od kojih je jedan aktivan po defaultu: Power mod, koji predstavlja kombinaciju Strength i Speed moda iz keca, omogućava vam brzo trčanje i gotovo žablje skokove, što troši energiju, ali ne onako drastično brzo kao pre. Armor mod daje vam ograničeni imunitet na metke, eksplozije (dok energija traje) i pad sa velike visine, ali vas usporava i redukuje dužinu skoka. Stealth vas čini nevidljivim, i on je jedini ostao neizmenjen, ako izuzmemo manju potrošnju energije. Uopšte, svaki nanomod troši manje struje, koja se gotovo trenutno obnavlja ako neko vreme ne radite ništa, što omogućava minimalni downtime. Od levog smetala i pukog gimmicka iz Crysisa, nanoodelo je preraslo u oruđe za čije ćete korišćenje imati organsku motivaciju. Osobine odela možete nadograđivati trošenjem nanokatalizatora, koji ostaje kada koknete Ceph protivnika, a neki od bonusa (napredni Stealth mod) biće vam od ogromne koristi pred kraj igre.
Crysis 2, naravno, nije idealan. Duplo veća dužina single player kampanje (cca 10 sati) u odnosu na moderan prosek ovde podrazumeva prilično mlaku prvu trećinu igre, u kojoj vas posle epskog bekstva iz podmornice, susreta sa Prophetom i oblačenja nanoodela čekaju tri sata potucanja kroz *yawn* nivoe. Kada spektakl i megadestrukcija Njujorka u stilu filmova Ronalda Emeriha konačno počnu, igra će pokazati svoju realnu potenciju, snagu skripta i potentnost 3D eginea (bez obzira na to što još radi samo u DX9 modu).
Jedino realno mini-razočaranje donosi veštačka inteligencija, kako ljudskih protivnika tako i cefalopoda. Zvuči paradoksalno, ali AI je gori od Crysisovog, i mnogo lošiji od onog korišćenog u Far Cryu, Crytekovom prvencu iz 2004. godine. CELL operativci ponekad deluju kao da ne znaju gde se nalaze, ignorišu vas i trče nasumično, a o timskoj taktici nema ni govora. Cefalopodi daju privid taktike besomučnim skakanjem po okolini, ali čarolija prestaje onda kada se zaglave u krajoliku i počnu da trče u mestu, nalik na prevrnutog ED-209 u prvom „Robocopu”. Naposletku, valja naglasiti da igra zasad funkcioniše samo u DirectX 9 modu, i da je DirectX 11 patch (kao i u slučaju Shoguna 2), najavljen za blisku budućnost.
I pored početne gnjavaže i AI problema, single player sagledan u celini zaslužuje visoku ocenu. A šta je sa multiplayerom, poljem na kojem nijedna ranija Crytekova igra nije ostvarila ništa zapaženo? Crysis 2 raskida sa nemaštovitom tradicijom svojih predaka i uvodi bogat i kompleksan MP sistem prepun oružja, gadžeta i specijalki koje valja otključati, a da li ćete u njemu uživati, zavisi od toga šta mislite o pucačini u kojoj protivnik ima sposobnost da bude potpuno nevidljiv. Specijalke nanoodela, doduše u redukovanom trajanju, rade i u multiplayeru, što ga čini delimično do potpuno drugačijim u odnosu na CoD klonove. Auto-aim asistencija iz PC demoa, koja je s razlogom zabrinula igrače koji ozbiljno shvataju multiplayer, potpuno je eliminisana Day 1 patchom, čime je nestala poslednja dilemica o integritetu igre. Inače, Crysis 2 multiplayer je baziran na dedicated serverima, što će se dopasti igračima kojima se diže kosa na glavi od player hostinga.
Uvoznik:GameS
Zemlja porekla:Amerika