PS3 Call of Duty - Advanced Warfare
Proizvođač: ActiVision
Datum izlaska: 04.11.2014.
Advanced Warfare je prvi Call of Duty naslov smešten u budućnost. Vojnici su opremljeni egzoskeletima koji im daju nadljudske sposobnosti, novo energetsko oružje je još destruktivnije a novi gedžeti pružaju napredne taktike na bojištu. Next-gen grafika čini Advanced Warfare najimpresivnijom igrom u serijalu
Kad neko pomene Activision, šta prvo pomislite? Call of Duty. I šta još? Eh? Imam isti problem – na prvu loptu ne mogu da se setim nijedne druge igre koja ima veze s njima, osim možda Destinya koji je svež pa je zato prešao preko jezika. Tony Hawk? Možda neka druga davno umrla franšiza?
Ali, dosta jednosmernog razgovora s papirom... Ne samo što su Call of Duty i Activision postali sinonimi već je veliki publisher iznutra počeo da mutira u „multipipačni” Call of Duty organizam – za potrebe ovogodišnjeg CoD-a angažovan je jubilarni treći in-house studio (Sledgehammer Games) koji se pridružio Treyarchu i Infinity Wardu u poslu legalnog fotokopiranja novčanica. Ovo postaje prava industrija u kojoj na jednoj franšizi u svakom trenutku radi preko 600 ljudi. Dok vi veselo igrate Advanced Warfare, druga dva studija čekićaju svoje verzije CoD-a koje čekaju na red objavljivanja. Ovim se obezbeđuje da niko ne odlepi od jednog te istog posla u decenijskom kontinuitetu, što će se sigurno desiti sa studiom DICE koji EA mamuza kao tuđeg magarca, ali koji i pored najbolje volje može da iznedri samo jednu Battlefield igru svake dve godine.
Prost narod voli da pljuje po Call of Duty igrama – malčice zbog toga što je to moderno, a ponajviše zbog totalne neinformisanosti i ocenjivanja svake pojedinačne igre isključivo kroz single-player. U slučaju prethodnog nastavka (Call of Duty: Ghosts) zamerka o štancovanju bez drugog smisla osim zarade imala je težinu zbog čega je odlučeno da Napredno ratovanje razbije monotoniju, što kroz kasting glumaca što kroz nove gameplay elemente. Da bi se obećanje o novom i unapređenom gejmpleju lakše primilo, za ulogu glavnog negativca single-player kampanje angažovan je Kevin Spejsi, glumčina koja je američkim rimejkom serije „House of Cards” podigla kriterijume kvaliteta televizijske drame.
Ako mislite da je single-player bolji zbog Kevina, varate se. Kampanja je i dalje tradicionalna budalaština koja podseća na vezanu trakavicu hodnika, eksplozija i zadihanih ljudi koji vam se unose u facu. Tehnologija je oduvek bila suštinski element zapleta i raspleta CoD kampanja (od Modern Warfarea pa nadalje), ali sada predstavlja temeljnu okosnicu i glavnu poentu cele stvari. Trideset i kusur godina u budućnosti, hodajući tenkovi, robotski egzoskeleti, bionički udovi, portabl EMP granate i druge egzotične stvari dominiraju bojištima multipolarnog i vrlo nestabilnog sveta u kojem privatne vojske lagano potiskuju tradicionalne oružane snage pojedinačnih država. Gazda najveće kompanije ovog tipa je Kevin S, to jest Džonatan Ajrons koji gubi sina jedinca, idealistu i prijatelja glavnog protagoniste, u napadu američke vojske na okupirani Seul. U istoj akciji vi ostajete bez ruke pa vas penzionišu iz USMC-a, ali vam Ajrons pruža drugu šansu kroz premijum bionički ud i obezbeđuje vam posao elitnog operativca u svojoj organizaciji. Dalje sve prerasta u gigantsku eksploziju, prošaranu manjim eksplozijama, predvidljivom izdajom i jedinim mogućim krajem – ruiniranom ali nepokorenom Amerikom i prizorom krvavog horizonta na kojem se vije ponosna zastava izbušena mecima. Kevin Spejsi je dobar onoliko koliko može da bude dobar s obzirom na okolnosti i priču koja nikada ne prerasta seriju umornih klišea.
Single-player kampanja od pet sati nije ono zbog čega bi neko dao pare za ovaj Call of Duty. Element zbog kojeg Advanced Warfare sija, i zbog kojeg je sijao i skoro svaki prethodni CoD, jeste multiplayer koji je ovoga puta sasvim fino špikovan novim stvarima. Svi Call of Duty naslovi oduvek su operisali kretanjem u jednoj dominantnoj ravni, s trećom dimenzijom koja se svodila na prve spratove i podrume i kretanjem koje je sledilo relativno realna pravila. Not any more...
Borbeni egzoskelet, najkrupnija pojedinačna inovacija u CoD univerzumu od njegovog osnivanja, totalno menja kompletnu dinamiku multiplayera. On vam omogućava da brže trčite, da pravite veće skokove, da skačete dvaput u jednom zaletu (double jump), da munjevito strejfujete na neku od strana, da s ulice jednim potezom uskočite u sobu na prvom spratu, da aktivirate nevidljivost, brzinski boost ili neku treću borbenu sposobnost, da se prisetite proleća i ranog leta koje ste proveli igrajući Titanfall... Igra sada zaista liči na Titanfall bez Titan robota, ali je ipak dovoljno drugačija da ima smisla govoriti o inspiraciji, a ne kopiranju. Munjevito kretanje igrača ima mnoge pozitivne posledice – u multiplayeru ima primetno manje snajperista čiji je posao otežan zbog bržeg i nepredvidljivijeg kretanja drugih igrača. Egzoskelet daje mnogo više šanse da individualna veština igrača dođe do izražaja – kalkulisanje preciznog tajminga skakanja podsetiće vas na slavne dane prvog Unreal Tournamenta.
Što se tiče pucaljki, osim nekoliko energetskih i railgun izuzetaka, većina se svodi na modifikacije klasičnog balističkog oružja koje je danas u širokoj upotrebi. Moderne inovacije leže u borbenim sposobnostima vašeg egzoskeleta – privremena nevidljivost, portabl štit, mogućnost lebdenja, health boost i nekoliko drugih kerefekica troše energiju odela, ali u rukama iskusnog igrača mogu da predstavljaju razliku između života i smrti. Za okorele tradicionaliste i nostalgičare koji ne mogu da prežale Jugu i „Bijelo dugme” postoji i multiplayer plejlista bez Exo sposobnosti u kojoj je kretanje identično kao u starijim CoD naslovima. Zašto ste onda kupovali Advanced Warfare, zašto niste sačuvali pare za koncert Dejana Cukića?
Jedina stvar koja realno smeta multiplayeru jesu limiti od 12 igrača za većinu modova (18 za ground war playlistu) koji su nasleđeni od prethodnih nastavaka i predstavljaju nužno zlo da bi igra radila na konzolama prethodne generacije. Što se tiče ostalih modova, pored single i multi režima imamo i kooperativni Exo survival mod u kojem se vi i partner borite protiv talasa progresivno jačih protivnika, ali u ovoj CoD iteraciji izostali su zombiji. Tačnije, izostali su besplatni zombiji – ako kupite season pass ili pojedinačne tematske pakete mapa i sadržaja koji će izlaziti tokom sledeće godine, dobićete i zombije at some point. Šabani, dajte mi moje zombije besplatno sad, kažem ja!
Call of Duty: Advanced Warfare ima najbolji sistem napredovanja po nivoima, otključavanja nove opreme i njenog podešavanja u celokupnoj istoriji Call of Dutyja. Umesto žetona kojima ste u Ghostsu kupovali oružje i dodatke, što je bio sistem koji je imao demotivišući efekat na igrače koji se lože na lagano napredovanje, osnovu novog koncepta čini postepeno i automatsko otključavanje opreme koje najviše vuče na kombinaciju Modern Warfarea 2 i prvog Black Opsa. Dakle, svako oružje ima svoj requirement vezan za igrački nivo, a svaki nišan i drugi dodatak zahteva ispunjavanje određene kvote običnih ili specifičnih killova. Tako, na primer, običan refleksni nišan za svaku pušku traži 20 killova, a rukohvat za brže nišanjenje 10 headshot medalja. To je mnogo, mnogo bolje rešenje nego ono u CoD: Ghostu gde ste za jedan dan mogli da uzmete sve što vas zanima i da posle vrtite prste i pabirčite žetone koje nikada nećete potrošiti.
Robu koju otključavate nadopunjujete nasumičnim dropovima, oružanim i kozmetičkim. Oružani loot dolazi u formi zelenih, plavih i „elitnih” dropova kao sastavni deo loot paketa koje ćete povremeno dobijati. Pored malo drugačijih karakteristika u odnosu na osnovne modele (recimo, veći DMG, a lošiji handling), egzotično oružje ima i drugačiju teksturu i druge vizuelne vinjetice. Zbog tesnih rokova nisam bio u stanju da obrnem kompletnu turu nivoa i dođem do prestige levela, tako da ne znam da li na oružje možete lepiti custom ambleme kao u Black Opsu 2. U loot paketima dobijaćete i različite kacige, pantalone, uniforme, majice, rukavice, naočare, egzoskelete i druge krpice i dodatke za koje važe ista klasna pravila (common/uncommon/rare/epic), ali umesto karakteristika koje odeća nema, elitniji status podrazumeva veću vizuelnu distinkciju. Neki delovi opreme su permanentni, dok drugi imaju privremeni karakter.
Kao što vidite, kozmetičko prilagođavanje vašeg avatara, mlako pokušano u Ghostsu, sada je realizovano na mnogo bolji način. U pauzama između rundi vaš lik je vidljiv igračima oba tima koji iz prve ruke mogu da se dive vašoj sposobnosti da složite boje i iskombinujete elitni egzoskelet nigerijske armije s belom majicom, cyber naočarima, zelenim kargo pantalonama i patikama. Prava stvar za tašte igrače koji vole da se pankerišu pred drugima
Uvoznik:GameS
Zemlja porekla:Amerika