Arduino i JavaScript za povezivanje na veb, Knight, Indira
Ova knjiga obezbeđuje uvod u IoT i omogućava čitaocima da kreiraju prototipove. Kreiraćete fizičke interfejse koji komuniciraju sa Internetom i veb stranicama. Pomoću Arduina i JavaScripta možete da kreirate interaktivne fizičke displeje i povezane uređaje koji šalju podatke na Veb ili ih primaju sa Veba. Upotrebićete procese potrebne za podešavanje elektronskih komponenata, prikupljanje podataka i kreiranje veb stranica koje mogu da komuniciraju sa tim elektronskim komponentama.
Kroz vežbe, projekte i objašnjenja ova knjiga će omogućiti da naučite osnovne veštine iz oblasti programiranja i elektronike koje su potrebne za kreiranje povezanih fizičkih interfejsa i izradu upečatljivih vizuelizacija korišćenjem velikog broja JavaScript biblioteka.
Do kraja knjige ćete razviti potpuno radne interaktivne prototipove koji mogu da šalju podatke na fizički interfejs i primaju podatke sa njega. Najvažnije je da ćete iz knjige „Povezivanje Arduina na Veb“ naučiti kako da kreirate povezane fizičke interfejse i da „uvedete“ Veb u vaše projekte iz elektronike.
U ovoj knjizi ćete naučiti:
Za koga je ova knjiga?
Ova knjiga je namenjena tehnolozima, programerima i entuzijastima koji žele da prošire svoje veštine, da izrade fizičke prototipove sa povezanim uređajima i da započnu korišćenje IoT-a. Takođe je za one koje zanima povezivanje fizičkih uređaja i Veba.
O autoru
Indira je uspešni programer i dizajner pokretne grafike, a ekspert je i za računarsko programiranje i broadcast grafiku. U poslednjih šest godina se fokusirala na razvoj veb stranica i vizuelizaciju podataka. Trenutno je zaposlena u kompaniji „Future Cities Catapult“, u kojoj, kao kreativni veb programer, kreira prototipove i projekte koji obuhvataju interakciju sa Arduinom. Takođe je aktivna članica programerske zajednice i započela je organizaciju sastanka u Londonu na kome će se raspravljati o API-ju WebVR.
Magistrirala je 3D kompjutersku animaciju na Univerzitetu „Bournemouth“ i kompjuterske nauke na Univerzitetu „Birkbeck“ u Londonu. Kreirala je aplikacije, interaktivne umetničke instalacije, naslove popularnih igara i nezavisne filmove, a bila je zaposlena i na jednoj televizijskoj stanici.
Sadržaj
O autoru
O tehničkom recezentnu
Uvod
Poglavlje 1: Arduino, kola i komponente
Arduino
Arduino hardver
Električna energija
Omov zakon
Otpornici
Električne šeme
Arduino softver
Preuzimanje i podešavanje Arduino IDE-a
Povezivanje Arduina sa računarom
Digitalni i analogni
Anlogni izlaz
Digitalni ulaz
Analogni ulaz
Rezime
Poglavlje 2: Kreiranje veb servera
Šta je veb server?
Rutiranje
Šta je Node.js?
Upotreba interfejsa komandne linije
Podešavanje Node.js servera
Instaliranje Node.js servera
Kreiranje Node.js aplikacije
Struktura direktorijuma
Kreiranje veb stranice
Mehanizam za izradu šablona
Datoteka package.json i upravljanje verzijama
Kako funkcionišu socketi
Rezime
Poglavlje 3: Arduino za Front End (deo I)
Uvod u serijski port
Pronalaženje serijskog porta
Serijski podaci i Arduino
Bodna brzina
Upotreba podataka na Front End-u
Biblioteka SerialPort
Preuzimanje biblioteke SerialPort
Rezime
Poglavlje 4: Uvod u veb sadržaj
HTML
HTML elementi
HTML atributi
Ugnežđeni elementi
Objektni model dokumenta
CSS
CSS selektori
Pravila kaskadiranja
Model okvira
Raspored prikaza
Flexbox
Boja
RGB
Heksadecimalna boja
HSL
Skalabilni grafički vektor (SVG)
SVG skaliranje
Prozor za prikaz
Računarsko programiranje
Promenljive
Operatori
Tipovi
Iskazi
Izrazi
Strukture podataka
Uslovni iskazi
Petlje
Funkcije
Oblast važenja
Rezime
Poglavlje 5: Front End za Arduino
Aplikacije
LED veb aplikacije
Još malo o Flexboxu
Podešavanje LED-a
LCD veb aplikacija
Kreiranje servera
Podešavanje LCD-a
Rezime
Poglavlje 6: Arduino za Front End (deo II)
Analogni i digitalni signali
Aplikacija
Node.js aplikacija
Proširenje aplikacije
Vizuelizacija podataka na Arduinu
Rezime
Poglavlje 7: Vizuelizacija podataka
Uvod u biblioteku D3.js
Kako funkcioniše biblioteka D3.js
Ulančavanje metoda
Vizuelizacija podataka sa Arduina pomoću biblioteke D3.js
Sređivanje koda
Otkrivanje šablona modula
Rezime
Poglavlje 8: Kreiranje veb komandne table
Komandna tabla
Osnove vizuelizacije podataka
Tipovi vizuelizacije
Označavanje vizuelizacije
Boja
Senzori
Senzor temperature i vlagde DHT11
Fotootpornik
Uvoz biblioteka
Dodavanje dnevnih vrednosti
Rezime
Poglavlje 9: Fizička vizuelizacija podataka pomoću Live Data prikaza
API
USGS API
Pribavljanje podataka sa spoljnog servera
Povratni pozivi i promisi
Statusni kodovi odziva zahteva
Node.JS aplikacija
Funkcije setTimeout i setInterval
GeoJSON objekat
Arduino komponente
Piezo zujalica
Rezime
Poglavlje 10: Kreiranje upravljača za igre
Animacija
HTML5 canvas elemenat
CSS animacija
3D na Vebu
WebGL
3D prostor
3D mreže
Algoritmi senčenja
Three.js
Tri vektora
Igra
Veb aplikacija
Izrada igre
Rezime
Dodatak A: Arduino zajednica i komponente
Arduino zajednica
Arduino komponente
Dodatak B: Još malo Front End programiranja
JavaScript
ES6 i starije verzije
JavaScript radni okviri
Baze podataka
Node.js mehanizmi za izradu šablona
Serijski port
CSS
Flexbox
CSS mreža
Vizuelizacija podataka
Biblioteke za vizuelizaciju podataka
Resursi za vizuelizaciju podataka
Mape
Boja
Autor: Knight, Indira
Broj strana: 393
ISBN broj: 978-86-7310-530-7
Godina izdanja: 2018.
Izdavač: Kompjuter biblioteka, Beograd